En plats i solen


Vi kände oss lite busiga när vi beställde varsitt glas rött och klockan bara precis hade passerat 11 på förmiddagen. Solen, utsikten över dammen i Slottsskogen, goda vännen, helgledig... kan tänka mig att ha det så fler gånger.

Hemma vill jag helst inte vara nu. Saker överallt, det känns som att vi precis har flyttat in.
Trots att vi knappt bott här ett år, samlas saker på hög, i lådor, i skåp, i förråd... och jag får bita i det sura och rensa. En rensning som är långtifrån klar, samtidigt som vi grejar på balkongen. Dessa två saker tillsammans gör att lägenheten är upp och nervänd minsta sagt. Lite panik får jag då, men nu får jag inse att jag måste vila de timmarna som är kvar av denna söndagskvällen. Det är trots allt ny vecka imorgon med jobb och pendling och ingen tid över. Bitter, jag, nä. (Jag vill bara vara ute och känna solen i ansiktet, lyssna på havet och vara fri. Vara ledig och göra det jag tycker är kul).
Kram Therese

Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Härligt att unna sig lite bus ibland. :-) Ser riktigt mysigt ut att sitta där och sörpla vin.

2010-04-11 @ 22:03:21
URL: http://inneoute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0