Tema Karibien

För att min man inte ska behöva känna sig helt nertryckt när det gäller val av inredning hemma, så har han fått bestämma tema till vår balkong. Han vill inreda med karibiska influenser. Jag hade innan han sa det tänkt mig mer åt det marina hållet, inte för att jag är så marin alls egentligen utan för att jag ville få fram den där härliga sommarstugekänslan. Den känslan som på nåt sätt är legitim att ha på sitt lantställe eller hus nära havet, men inte i lägenhet i stan.

Men så vande jag mig lite vid tanken, och frågade runt lite på jobbet vad de tänker på när de hör ”karibiskt tema”. Pasteller, bambu, palmväxter, rislampor som girlanger, paraplydrinkar, flamingo, sand, sambakjol. Det var något av det jag fick höra, och bilderna nedan kommer från ett reportage från Sköna hem om just detta tema.

Till helgen blir det shopping, fram till dess blir det inspirationssökning.

Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0