Time for...semester?

Varje lördag får man bilagan Två Dagar tillsamamns med GP. Och med jämna mellanrum är det Timo Räisänen som har skrivit krönikan på sista sidan. Jag läser sällan krönikor, men det finns några få skribenter som jag gillar att läsa och däribland just Timo. Jag har alltid gillat honom, men sedan jag såg honom live på P3 Guldgalan i januari tillhör han en av mina favoriter bland både musik och som offentlig person.

Idag har han skrivit en väldigt träffande krönika. Jag känner igen mig i vartenda ord. Han beskriver hur han fick hjälpa till i trädgården när han var liten från första dagen då solen visade sig på våren. Hur han nu planerar sin egen trädgård, och vad han ska prioritera. Hur fantasin springer iväg, och helt plötsligt står han där med hundra projekt som helst skulle varit slutförda igår, men så blir allt halvdant. Däremellan ska han få in tid med familj och semester, att turnera och skriva på nya skivan.

För mig gäller ungefär samma sak just nu, för många projekt och för lite tid. Trollspöet skulle komma väl till pass nu. En sak i taget var det, eller en sak per helg...!
Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0