Julen är stickad

Fick frågan igår av en vän om jag fortfarande är vid havet, eller om jag möjligtvis gick i havet och aldrig kom tillbaka. Men nej, så är det ju inte även om jag inte har uppdaterat på en vecka.

Förklaringen stavas jul. Det ska julpysslas, julklappas, julätas, julmysas, juldrickas, julstädas, julbakas.

I år fick jag dessutom för mig att det skulle vara kul med lite personligare julklappar. Så jag satte igång att sticka vantar. och då kom jag på att "om hon får, ja men då ska väl hon ha ett par med, och om hon också får ett par så borde jag ju göra ett par till mig själv, och stackars sambon som fick ett par förra året som var för stora, då behöver han ju ett par nya också, och brorsan då som aldrig får nåt kul kanske behöver ett par och mamma önskar sig ett par benvärmare så då kan jag ju sticka ett par när jag ändå är igång...."



Kram Therese

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Men vad flitig du har varit och tror säkert att dom fina vantarna uppskattas av alla.



Ofta när man börjar med ett projekt, så blir det lite större än vad det var tänkt från början.



Ha det gott och ha en skön lördagskväll.

Kram Lissen

2010-12-18 @ 17:34:04
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Hannis

Förstod nästan att det var julen som tog tid men att du var så ambitiös så att du stickade alla klappar hade jag inte tänkt på=))

Tror dom kommer att bli väldigt glada över så fina klappar!



Kram Hannis

2010-12-19 @ 06:57:42
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Nanna

Du får det att låta som om man stickar vantar på en kvart ungefär... :P Väldigt imponerande hur påhittig du är i jul :) Själv så känner jag lite stress med att hinna NJUTA. Hur ska man hinna det när man jobbar i ett? Mölle är helt underbart vackert! Bodde ni på Grand? Hoppas att helgen har varit underbar! Kram Nanna

2010-12-19 @ 21:23:13
URL: http://nannashem.blogspot.com
Postat av: Fröken Prickig

Vad flitig du varit:) Och hoppas du är frisk nu. God Jul och Kram, Fröken Prickig:)

2010-12-26 @ 15:15:13
URL: http://frokenprickig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0