Sitt skönt

För ett tag sen fick jag mormor och morfars gamla snurrfåtölj från 50-talet. Den har bott hemma hos mina föräldrar ett tag, men så en dag hamnade den här. Oops...! Jag gillar formen och den är otroligt skön att sitta i.

Tyget var lite slitet och skitet, så den var tvungen att få nytt. Lättare sagt än gjort, trots min nyss genomgådda tapetserarkurs. Jag skyller på att det är en helt annat teknik jag måste använda här. Jo, men sant faktiskt. Eftersom hela ryggen är rundad, så var det hyfsat svårt att få tyget på plats kan jag säga. Men skam den som ger sig, och skam den som klagar på den...!



Nu är det fredagsmys för hela slanten!

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Fröken Prickig

Vad fin den blev! Verkligen snyggt tyg, skulle dock inte funka hemma hos mej p.g.a. mina kladdpaltar:/ Är du tapetserare nu då?

2010-12-05 @ 20:33:58
URL: http://frokenprickig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0