Sommarlistan - Kopiera och svara!

1. Ditt favoritställe på sommaren?
- Spelar egentligen ingen roll så länge man känner doften av havet, men helst bohuslänska västkusten.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
- I en solstol, med närheten till kärlek, jordgubbar, gott att dricka, och så klart: havet.  

3. Vad lägger du hellst på grillen?
- Korv och bröd är lika gott som en stor köttbit med grillade grönsaker 

4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
- Vi ska vara husvakt i Åsa, ett litet samhälle vid havet strax utanför Kungsbacka. Mys, grill, bad och sol.

5. Dina bästa sommarfärger?
- Allt som inte är svart

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
-
Att det helt plötsligt är ok att gå utan t-shit på stan, skärpning alla män. Och så klart tubsockar i sandalerna.

7. Bästa sommarminnet från barndomen?
- Vår första bilsemester till Italien, jag var runt 10 år och trivdes i baksätet med min nyinköpta Walkman. Jag lärde mig att dyka i hotellpoolen och åt min första pizza i Venedig. Goda minnen som gärna upplevs igen, senast för ett år sedan då jag och mannen tog bilen genom Europa och hamnade mitt i den Italienska högsommaren. Underbart.

8. Havet, sjön eller poolen?
- Havet. Om jag slipper maneterna.

9. Vad väljer du i glassbaren?
Lakritspuck 

10. Vart går din drömsemester?
- Safari i Tanzania med avslut på Zanzibar.
Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0