Globetrotter breakfast



Min favoritmugg till frukostaffet kommer från Starbuck's i Hong Kong. Vi testade några andra både lokala kafeér och större kedjor, men alla vägar bar ändå till Starbuck's under en två-veckors vistelse i en av världens mest spännande stad. Här hemma kommer kaffet från vår kaffemaskin från Bosch, det känns lyxigt efter alla år av blaskigt bryggkaffe.

På söndagar när frukosten kan dra ut på tiden ända till lunch, brukar jag göra lite extra gott. Idag har jag gjort äggröra på bacon, keso, ost och oregano. Till det en sallad med avokado och senaste numret av Vagabond

Så passande att de hade ett stort repotage om New York, där kommer jag nämligen att spendera min påskhelg tillsammmans med mitt hjärta. 
Jag gillar allt med Vagabond, jättefina repotage, vackra bilder och intressanta resmål. Dock kan den kännas lite dyr, ett lösnummer kostar 69 kr. Vill du komma undan lite billigare ska du skaffa en prenumeration på Tidningskungen, tre nummer för endat 99 kr.  

Trevlig söndag alla!

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: anna

åh, vi har en från nespresso.. det är ju såå gott :D

2010-03-29 @ 10:16:47
URL: http://bonta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0