Vinfingrar

Idag hade jag världens finaste vän på besök. Hon är hemma en snabbis från London och valde ändå att spendera en hel fredgaskväll hos mig.

Av den anledningen ville jag byta ut de numera bruna och vissnade krokusarna i köket till något finare och lite färggladare. Dock försvann tiden på lunchen både idag och igår, så något nytt hann inte sättas i glasen.

Jag plockade upp henne efter jobbet och innan vi svängde in hos mig tog vi vägen om Ica och lösgodishyllan. Maten och vinet var redan inhandlat, men efterrätten saknade jag inspiration till vid handlingstillfället och suget var på just smågodis, så det fick bli det.

Kom då på mina sorgsna blommor och köpte ett gäng påsklökar när jag ändå gick förbi dem. När vi kom hem fick de dock stå kvar i sin papperspåse i väntan på bättre tider, jag tänkte tills imorgon eller så. Kvällen sprang förbi med skratt, kycklingpesto och rött. Min vän åkte hem och jag fick se påsen med blommorna. Istället för att låta det sunda förnuftet tala, så började jag härja runt med dem. Istället för att fylla tre glas, fyllde jag fem.
Istället för att invänta mors gröna fingrar som kommer imorgon, tog jag tag i detta fylld av vin. Istället för att gå och lägga mig, tog jag tag i detta att uppdatera här. Förnuft och känsla, två ej synkade ting. Godnatt!

Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0