30 är det nya 17

I dagens "Två dagar" som medöljer GP kan man läsa följande citat: "Jag trodde att 30-årsfester i Göteborg skulle vara annorlunda än gymnasiefester i Leksand, men det enda skillnaden är att det står en sallad i köket". Citatet fälls av en utsocknes lillasyster som är på besök för att fira storasyskonets 30-årsdag. Och jag kan inte annat än att hålla med...!

Morgonen har bestått av veckans första löprunda, den första efter Göteborgsvarvet dessutom, och en lång frukost framför Nyhetsmorgon. Jag hoppas att ingen jag känner var på nattklubben Nivå på Avenyn igår, skjutvapen borde definitivt förbjudas.

Snart kommer bästaste Emma hit på lunch, solen skiner emellanåt så jag hoppas att vi kommer behöva ta på oss solglasögonen på balkongen. Det ska drickas vin och snackas skit, så som det sig bör en lördag alltså!


Det vackra gamla strykgärnet står i fönsterkarmen i sovrummet. Jag är glad att vi lever i den moderna värden med el och ångstrykgärn...!

Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0