När alla vännerna gått hem

Igår hade jag kollegorna på hembesök. Vi åt italiensk plockmat, drack vin och tjötade. En trevlig start på helgen!

Som den samlare jag är, kommer det mesta porslinet från svunna tider. Det var inte alltid bättre förr, de sköra trycken och färgerna tål inte moderniteter som diskmaskin utan kräver handpåläggning. Diskstället var inte stort nog, utan en del av porslinet blev kvar på bänken odiskat som idag var tvunget att tas itu med innan lugnet nu kan infinna sig i soffan.

Efter en upp- och ner vecka med jobb, turbulens och glädje, ska jag nu sätta mig med tre olästa inredningstidningar, ett kopiöst stort glas rött och italienska skorpor som blev kvar sen igår. Njuta är vad jag ska göra. Och jösses, vad jag är värd det!

Trevlig kväll på eder alla.
Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0