Varför Cornelia's Closet?

Jag är en obotlig samlare, med en dröm om att bo vid havet och kunna ta ett dopp från altanen.
Jag älskar det personliga och vill att det som står framme ska berätta en historia. Jag blandar gärna gammalt med nytt, arvegods med loppisfynd, egentillverkat med massproducerat.
Att möblera och modulera om hemma är något som sker med jämna mellanrum, ibland kanske lite för ofta. Men att flytta runt saker, gör att man får ett nytt perspektiv så att man inte hinner bli hemmablind. Samt hittar man vid varje förrådsstädning nya saker som man tidigare ratat som nu kommer upp i ett nytt ljus och får liv igen.


Modemässigt är jag ingen utstickare, men med en önskan om att våga mera och hitta min grej. Men det kommer, jag vet bara inte vilken intriktning jag ska välja. Just nu är jag inne på allt det etiska och army/jungle/bohemian chic-grejen. Dock är ju inte plånboken större än att man får hålla sig till det man har i garderoben.


Mina intressen är varierande, jag springer på många bollar samtidigt och tycker att mycket är kul utan att bli inrutad på en sak. Ena dagen sitter jag vid symaskinen, nästa på en vingård i Italien, den tredje planerar jag årets träningsschema och den fjärde vill jag bara ligga i soffan och äta choklad. Jag sitter gärna på vår balkong i solnedgången med en bok och ett glas vin, lika gärna som jag tar en helkväll med vännerna på krogen. 


Med bloggen vill jag få utlopp för allt det där som jag har i huvudet, allt det där som inte får plats någon annanstans. Att få skriva och inspirera, att få vara kreativ och att ha en plattform att stå på.


Cornelia? Bara ett namn som dök upp och som jag tycker om. Closet? Jag ville inte begränsa mig till en specifik kategori, utan vill dela med mig av min vardag som innehåller allt från mitt stora intresse inredning till mer personligare saker som träning och familj.


Välkommen att följa med!



Kontakta mig på: [email protected]

Kram Therese

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0