Dimanche


Dimanche: franska för söndag, vilodag.

Men vilodagen får komma en annan dag. Har haft föräldrar på besök. Pappa utrustad med borrmaskin och stege, mannen i köket och jag överallt. Ett litet steg närmare fulländning iallafall, två lampor har kommit ut, matsalsbordet är färdigt och jag har sytt bordstabletter. Fåtöljen som jag gör på kursen är, tro det eller ej, endast en lektion från att bli klar. Ja, lite ljug tror jag att det är. Vi har två lektioner kvar men den sista kan jag inte gå på för då ligger jag på en strand och solar, så nästa gång får jag öka takten.

Veckans söndagsbild: en praktfull orkidé som spontanshoppades på Ikea förra helgen men som blev så fin i fönstret.

Ha en skön kväll.

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Haha, glad jag blev när jag såg dina kommentarer:) Jag svarar snabbt ifall du ville beställa. Jag har de vita och en storlek mindre än vanligt då de är stora i storleken. Förresten är passformen kanon om man jämför med Hunter, i alla fall på mina ben;) Som du ser var jag också lockad:) Men Ilse rockar!



Kram!

2010-10-17 @ 22:16:02
URL: http://frokenpiff.blogspot.com
Postat av: Jill

Man behöver ju inte alltid vila på söndagar. Och det är himlans skönt att få saker och ting gjorda. :-)



Hoppas du har haft en fin start på veckan!

2010-10-18 @ 17:52:36
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0