Friday I'm in love


Inspireras mycket av Pernilla som ständigt påminner om vikten av vardagslyx. Nu är det dags för mig att tänka på samma sak. Att faktiskt njuta lite av vardagen. Att inte alltid stressa på, att inte alltid ha nåt att göra utan att man kan sätta sig ner och bara vara en stund. Tidigare har det varit ett litet tidsproblem för mig, jag har pendlat tre timmar om dagen till mitt jobb (en och en halv timme enkel väg dörr till dörr)

Men så i somras hände det, jag fick ett nytt jobb! Sa upp mig och nu har jag jobbat i Göteborg i två veckor. "Ny-på-jobbet-känslan" håller nog i sig en stund till, men vad gör det när det bara tar tio minuter hem med bilen och ingen som gapar på en i andra änden av kontoret. Vilopulsen sjunker lite för varje dag, och axlarna närmar sig den normala positionen.

Idag bestod min varadgslyx i att gå upp i samma tid som de senaste åren, vilket är 5,30. Men istället för de vanliga morgonsysslorna, tog jag en halvtimmes löptur. Kommer in, duschar och äter frukost i lugn och ro. Och det bästa med det: jag var ändå på jobbet klockan åtta.

Home-klossarna köpte jag i London, på Portobello market. Min finaste vän hade tänkt köpa dem till mig innan, men hon kände att risken att det kunde bli lika del rätt som fel så avstod hon. Enda rätta var att köpa dem själv alltså :)

Ha en skön fredag alla, och glöm inte att njuta av helgen.  

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Jill

Kan tänka mig att det känns lyxigt - att ha en massa tid till sådant man inte hade chans att hinna med tidigare. Speciellt när man hinner med sådant som är bra för en och ger en energi.



Tack för tipset om klossarna. Åker till London i slutet av oktober... :-)



Ha en riktigt fin helg!

2010-10-08 @ 21:51:44
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com
Postat av: Jill

Kan tänka mig att det känns lyxigt - att ha en massa tid till sådant man inte hade chans att hinna med tidigare. Speciellt när man hinner med sådant som är bra för en och ger en energi.



Tack för tipset om klossarna. Åker till London i slutet av oktober... :-)



Ha en riktigt fin helg!

2010-10-08 @ 21:52:03
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com
Postat av: Jill

Undar just hur jag lyckades få till två kommentarer...bäst jag satsar på tre... :-)

2010-10-08 @ 21:53:08
URL: http://fyrarumochkok.blogspot.com
Postat av: Lotten

Mm tid är vardagslyx tycker jag.... jag som jobbar natt och deltid är ledig ganska mycket och det är riktigt lyxigt Skönt att du trivs på ditt nya jobb ;-)



Klossarna var ju superfina! De ser ganska stora ut oxå....



Trevlig helg!

2010-10-09 @ 09:32:06
URL: http://ornnastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0