Sovrum

"Ett sovrum eller sängkammare är ett rum som är möblerat för att sova i. Huvudmöbeln är en säng, och vanligen finns det ett nattduksbord stående bredvid sängen" (Wikipedia)


Ett sovrum jag mer än gärna hade sovit varje natt i. Underbara öppna spis, fantastiskt fina säng, ljuvlig trävägg. Veckans tema på Fabriken är Sovrum.

Bilden är sedan länge sparad i min inspirationsmapp, så vart den kommer ifrån har jag tyvärr glömt. Om nån vet, hojta!

Nedan gamla bilder från vårt sovrum. Fick prioritera idag efter jobbet: ta nya, finare och bättre bilder på sovrummet. Eller spraymåla en lampa, ljusstake och extra bordsskivan till matsalsbordet. Det blev det senare. och sen var det mörkt, och då skulle de nya bilderna inte bli bra ändå...!

 
Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Nanna

Det var riktigt supergott! Det bästa var att det tog totalt 20 min allt som allt. :)

2010-10-12 @ 21:49:31
URL: http://nannashem.blogspot.com
Postat av: Lotten

Fina detaljbilder från ert sovrum! Jag ser fram emot att få se vad det är du har spraymålat ;-)



Jag fullkomligen älskar 3M-sprayen.... det rostfria håller sig jättefint!



2010-10-12 @ 22:20:02
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: ias Corner

Hej! Jag blev så full i skratt när jag läste din hälsning hos mig - det är ju PRECIS så det är!! Och eftersom jag gärna sätter igång tv:n när jag sitter i soffan, så har jag nu flyttat ut mig i köket - det enda rummet i hela lägenheten där det inte finns tillräckligt med elkontakter??!! Helt sjukt! I sovrummet har jag gjort en jättefin hörna, papperssamlare i fil de fer, lampa, alla visitkort och post-its för mitt företag osv, där är flera eluttag till datorn osv och sen sitter jag inte där??!



Ja ja, får väl vara nöjd över att jag inte sitter i soffan med tv:n på och glömmer arbeta iaf...



Vilket otroligt vackert sovrum! Japp - jag hade med sovit som en prinsessa där, men jag har aldrig sett bilden innan, så jag kan inte hjälpa dig på den punkten. Och dina detaljbilder var superfina!! Jag har precis börjat jobba med detaljerna här, eftersom vi har nästan fyra meter i takhöjd, så får det bli sånt som syns först och detaljerna sen! Detaljerna försvinner ju lite i det stora hela om man inte har något som "plockar fram dem" som tex fotoväggen i köket. Där syns ju alla detaljerna som klockan och skeden osv men det tar lite tid...



Ha en underbart härlig onsdag och jag kommer absolut tillbaka till din blogg och tittar mer! Superfin är den!



Stor kram!

2010-10-13 @ 09:09:54
URL: http://ias-new-corner.blogspot.com
Postat av: Fröken pyssel

Men åh vad det ser ut att ha varit fint i sovrummet! Och fina klänningar också :-)

2010-10-13 @ 23:21:06
URL: http://pysselmama.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Vilken underbar öppen spis! Som gjord för att ha ljuslyktor och ljusstakar av olika slag i!

2010-10-17 @ 21:38:20
URL: http://landinskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0