Upphängd


Knoppbräda och lampa på plats!

Knoppbrädan av drivved (eller ja, jag hittade grenen i skogen så det kanske inte får kallas drivved då, men tyckte det lät bättre...). Knopparna från Indiska har pappa borrat dit, jag satte endast dit ett blyertsstreck där jag ville ha dem (bra arbetsfördelning).

Lampan skulle kunna vara en gammal industrilampa (men det är det inte). Den var mörkbrun när jag fick den och helt fri från repor. Efter att ha gått på den med hammare, svart spray och virat tjockt snöre runt sladden blev den så här. Perfekt!

Nu blir det lite allt möjligt: packa inför onsdagens avfärd till solen, äta lite kanske, förhoppningsvis se på tv innan läggdags. Ha en skön kväll till eder alla.

P.S Jag låter bli att måla på fåtöljen. På sin höjd lacka om i nån annan form av träfärg.

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Hannis

Snacka om kreativitet!

Puckla på lampan och snöre runt sladden.

Så bra!! Och det ser ut som en industrilampa=))



Hoppas att du får en skön resa!

2010-10-26 @ 07:16:18
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Hannis

Glömde ju säga att jag tyckte om knoppbrädan också.

2010-10-26 @ 07:18:06
Postat av: Anonym

Men gud vad fin den var! Jag har tänkt göra en egen knoppbräda eftersom de man köper är så hutlöst dyra, nu blev jag väldigt inspirerad, den passar perfekt i er hall!

2010-10-26 @ 21:55:11
Postat av: smulan

fint! har också tänkt göra en sån i många år,men det är inte lätt att hitta den perfekta träbiten inte...hihi.



Ska kolla runt lite här nu, har inte varit här förr....



ha en fin dag !

2010-11-09 @ 12:53:36
URL: http://dagliga-smulor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0