Back in town

Tillbaka från en helt fantastisk helg i London. Umgås med bästa vännerna, shopping, pubrundor, vinluncher, marknader...och en virusinfektion på det.

Det är tre dagar kvar på mitt nuvarande jobb, och hade såklart önskat mig ett bättre avslut än att behöva vara hemma. Har mycket avslutningsgrejer inplanerat denna veckan: ikväll på Manana, imorgon hemma hos en tjej på jobbet, fredag afterwork. Allt med folk från jobbet. Friskförklaring måste ske snarast.  

Planet var tre timmar försenat hem igår, alltså mer försening än vad själva flygtiden är. Hyfsat segt när man bara vill hem och gömma sig under täcket. Därav inget inlägg om mitt bästa loppisfynd som ju är veckans tema på Fabriken. Men här kommer det, om än en dag försent. 





Mitt bästa loppisfynd? Det går inte att välja riktigt. Har ett fynd i varje kategori, bästa pris, bästa lampa, bästa väska, bästa klänning, bästa ljusstake... så jag tar bästa fynd från London! Det är dessa besticken i silver. De är perfekt tunga och robusta, kostade omkring 350 kronor för allt och hittades på Portobello Road i Notting Hill. Tyvärr verlar det omöjligt att hitta "äkta" knivar, alla knivar som fanns där var nytillverkning och lätta som fjädrar samt alldeles för blanka för att det skulle vara ok som matchning. Tips på var man hittar fina knivar mottages tacksamt. 

Stolen är mitt bästa Myrorna-fynd. För 25 kronor blev denna perfekta turkosa pinnstolen min. Den har en gräddvit kompis också som står i hallen, den turkosa  har vi i köket. 
Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jobbigt med förseningar när man ska hem, men ni verkar i alla fall haft roligt!



2010-09-22 @ 15:37:36
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: Eija

Häftigt collage du har gjort av dina bestick....

2010-09-22 @ 15:40:35
URL: http://norrfrid.blogspot.com
Postat av: Maria

Hahaha, jag förstår precis vad du menar med lampan. Är likadan! Gör jag det inte NU kan det ta ett bra tag innan det verkligen blir gjort. Har fortfarande inte hittat en bra upphängning till mina industrilampor. Jag var ju bara så sugen att se hur det såg ut NU att jag inte kunde vänta. Och det var förra sommaren.....



Underbara bestick! Låter som du har haft en riktigt härlig helg. Kul!



Ha nu en riktigt bra kväll också och krya på dig!

Kram Maria

2010-09-22 @ 19:24:56
URL: http://mariaemb.blogspot.com/
Postat av: Victoria

Fina loppisfynd, med betoning på fynd, det va verkligen billigt för äkta silver!

//Victoria

2010-09-22 @ 19:40:05
URL: http://alillavickevire.blogspot.com
Postat av: Fröken Prickig

Verkligen superfina!! Och kul med långhelg i London, jag blir nog lite avis... :)

2010-09-22 @ 21:01:44
URL: http://frokenprickig.blogg.se/
Postat av: Lisen

Tack för din fina kommentar! :)

vilka fina bestick! Nästan så att man blir lite avis där ;) Stolen var också hemskt fin är på jakt efter en själv.. får nog ta en tur till myrorna tror jag! haha



Lisen

2010-09-23 @ 18:56:34
URL: http://slottsparksliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0