Nybörjare

Imorgon ska jag börja en kurs i möbeltapetsering. Planen var att ta med en snurrfåtölj som vi har fått av min mormor och morfar. Den funkar alldeles utmärkt, men är lite sliten i tyget så det passar ju perfekt.

Jag ringde till mannen som håller i kursen och förklarade vad jag skulle ta med. Han blev eld och lågor, och tyckte det lät jättespännande. Med tillägget "det kan vara lite komplicerat med en sån i början". Han förklarade att det är mycket sömnad på just en sådan fåtölj, samt att tyget måste vara av töjbar sort. Jag höll inne med att jag är utbildad skräddare så att själva sömnaden och mönsterhanteringen inte är något problem, samt att jag redan klätt om stolar på egen hand. Det får ge sig helt enkelt.

Jag blev däremot lite orolig för det här med snurrfåtöljen nu, så likabra att ha en backup-plan. Åkte till en loppis i närheten och hittade en duglig fåtölj till rimlig peng. Funderade på ett tyg från Svenskt Tenn, surfade runt och fantiserade om elefanterna och de andra fina färgglada tygerna. Sen kom jag tillbaka till jorden, och tänkte att nej, sansa dig, köp inte ett tyg för dryga tusenlappen per meter och förstör det om det inte blir bra. Ska tänka liiite billigare.

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Helena /Franska Liljan

Hej, tack för hälsningen!



Underbar fåtölj!!! Vilken härlig kurs du ska gå! Jag har själv funderat många gånger, men ännu ej kommit till skott. Har heller ingen fin möbel att klä om - än..



Ser fram emot att få se för och efter bilder :-)



kram Helena

2010-09-24 @ 20:51:32
URL: http://www.franskaliljan.blogspot.com
Postat av: Lotten

Åhh vad roligt! En sådan kurs gick jag i början av 90-talet. Det var jätteroligt och lärorikt.... det kommer att gå galant för dig! Härlig fåtölj du fick tag på oxå ;-)



Trevlig helg!

2010-09-25 @ 09:41:10
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Linnéa

Vilken rolig kurs du ska gå! Och himla fin fåtölj :)

2010-09-25 @ 20:55:50
URL: http://finheter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0