Vapenskåp

Ibland är fröken här lite ivrig. Oftast blir det bra, ibland blir det sämre. Jag letar efter ett stort skåp, gärna i plåt och helst ett gammalt skolskåp.

Skåpet hittades, skåpet blev hemsläpat av pappa och pappa säger att "det är inte ett sånt skåp du är ute efter". Klart det är, svarar jag. (Pappa som ju inte bor i Göteborg och därför har jag bara delegerat uppgiften på hämtning och jag har själv inte sett det än).

Nej, jag såg framför mig på bilden på Blocket ett skåp i plåt som behövde målas om, och som väger som plåtskåp i allmänhet gör, alltså inte så mycket...! Men de klarade inte av att lyfta det på två man, och han ville inte ens ställa det i sitt garage hemma i huset utan åkte ut med det till verkstan... han vill helst inte släpa in det i vår lägenhet med risk för att det hamnar hos grannen under.

Två alternativ återstår: leta nytt (tips mottages tacksamt), eller fixa till ett eget som de visar på Bolig Magasinet. Även om jag går på det sista, så återstår ju letandet av själva skåpet. Suck.

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Eija

Oh så snyggt det sista skåpet var. Och vad är det som sitter uppepå? En hök och som bekant älskar jag uppstoppade djur! Tack för tipset!

2010-09-13 @ 19:41:31
URL: http://norrfrid.blogspot.com
Postat av: Malin

Vilka underbara skåp :) själv är jag inne på dem äldre skolskåpen man hade förr. sådär lagom slitna oxå



kram Malin

2010-09-13 @ 21:20:10
URL: http://joyforhome.blogg.se/
Postat av: jette

Næ, hvor er det nederste skab fint! Det er vel det samme, men sikke en forskel.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0