På okänd mark

Efter en tuff jobbvecka ska det bli skönt att bara vara hemma. Den började med en två dagars-konferens, har varit i Helsingborg på möte och hunnit med en sväng till modemässan i Köpenhamn.

Om jag visar den tre-rättersmenyn jag gjorde förra lördagen, kanske jag kan få en likadan serverad denna helgen:)

Jag kastade mig ut i den okända när jag gav mig på att göra egen majonnäs, jag gjorde risotto för första gången och även stekte scampi som jag aldrig gjort innan. Men det föll väl ut, fick nästan full pott på poängen:)

Förrätt: Heta scampi på spett serverat med majonnäs smaksatt med lime och chili
Varmrätt: Fläskfilé i ugn serverat med risotto
Efterrätt: Äggtoddy




Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag slog till! :) Kunde inte låta bli.

Tycker det är jättefint med långklänning och man kan ju både klä upp och ner dem om man vill.



Yes, den svarta ställningen är en nyhet. Jag gillar Hays klädställningar också. Men här är det snarare platsbrist..



Ha en fortsatt skön söndag! Kram

2011-02-06 @ 14:48:35
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Vad fint det ser ut, vacker dukning, och vad gott det låter! Känner igen äggtoddyn från Halv åtta hos mig. Är det lika god som den verkar?

2011-02-06 @ 19:15:22
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Fröken Prickig

Just det! Jag undrar också om den var god? Äggtoddyn alltså:)

2011-02-06 @ 20:14:01
URL: http://frokenprickig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0