Bye bye sweets

Mjukstart på jobbet denna veckan med tre dagar att jobba bara. Antar jag kommer få starka reaktioner när jag säger att jag ändå ser fram emot nästa vecka och normala dagar igen... jag är rutinernas rutin, en solklar vinnare i rutinmästerskap. Jag har försökt träna bort det, men det blir bara värre med åren. Jag skyller allt på mamma som har bakat bröd varje tisdag så långt jag kan komma ihåg och som alltid har storhandlat på onsdagar.

Och en annan grej jag också kommer få reaktioner på, men som bara är upp till mig egentligen. Jag måste få bort några kilon, de är inte så många, men de måste bort innan bröllopet. Idag när jag åt fruktsallad på eftermiddagen kom en kollega in i köket och skämtade om att det är dags för den nyttiga varianten nu, "det är det eller att köpa nya kläder". Och så förklarade jag om bröllopet, och då sa han att han förstod. En man! En man som står där och säger att han förstår precis och att det har inget alls med att göra att min blivande man skulle älska mig mer eller mindre. Hans fru hade aldrig varit så smal som den dagen de gifte sig.  

Så, bort med allt godis, in med en högre dos träning och vips så är bröllopsformen snart här:)



(Detta är numera ett minne blott i vårt hem...!)

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Lotten

Ha, ha... jag är rena rama motsatsen till dig tror jag ;-) Rutiner är INTE min grej... har aldrig varit.

Det kommer att gå som en dans att komma i bröllopsform med en sådan morot som bröllop att se fram emot.

Ser verkligen fram emot att få se klänningen... om ca 6 månader. Den snörningen såg jättefin ut!



Kraam Lotten

2011-01-03 @ 22:24:20
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: Lisamarie

gud jag skulle bli galen om jag hade samma rutiner under en längre tid :o

2011-01-04 @ 00:28:34
URL: http://lillalisaaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Klart jag förstår att du vill vara så vacker som möjligt till bröllopet. Då finns motivering att låta bli godis och att träna.



Både och med rutiner och vardag :-), tycker jag.



Kram Lissen



Ps Så skönt att det börjar bli ljusare Ds

2011-01-04 @ 07:49:15
Postat av: Hannis

Jag älskar rutiner!!

Ordning och reda och mina små att göra listor som jag kör med!

Sen kanske jag inte följer dom slavisk men ändå=))



Och jag fattar det där med vikten också,

det fixar du!!!



Kramen Hannis



2011-01-04 @ 11:05:18
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Sofia

Rutiner är skönt, men svårt när man jobbar olika tider varje dag.. Och det känns som att det aldrig blir riktigt vardag för det är alltid något. Nu är chefen sjukskriven och en annan tjej åker till Thailand, så jag kommer jobba för 3..pust! Hade gärna haft en heltid, men har man inte det tackar man för varje timme man får för man vet inte hur det blir nästa vecka eller månad..



Lycka till med bröllopsformen! :)

2011-01-04 @ 19:10:28
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: Fröken Prickig

Nämen rutiner är väl bra?! Om man inte går till överdrift... Själv skippade jag alla kolhydrater och godis i några månader när jag ville bli av med min överskottskilon och det funkade väldigt bra (alltså efter graviditet). Lycka till! Du kommer säkert att vara jättefin. Kram!

2011-01-05 @ 07:46:29
URL: http://frokenprickig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0