En skiva energi

Vilken dag!  

På en halv sekund planerade jag om min morgonrunda och gick en annan väg än den jag tänkt. Det slutade med att jag och en annan tjej som också var ute och gick, fick ringa polisen och förhoppningsvis har vi räddat en person från att... jag vet inte egentligen, frysa ihjäl kanske? Vi hörde hjärtskärande skrik uppifrån skogen, men en stor väg var emellan så vi kom inte över. Polisens hetaste alternativ till skriken var att någon har ramlat och brytit något. Hoppas att det inte var något allvarligare än så.

Jobbet blev väl inte på något sätt bättre, så jag avslutade dagen med dubbla träningspass. Nej, det tillhör inte vanligheterna. Men det var det alternativet eller att vara kvar på jobbet. Valet var inte så svårt.

Idag har det alltså gått åt mycket energi, så vilken tur att jag gjorde muslibars igår. Testa vet jag, grymt gott!  

1,5 dl havregryn
1,5 dl musli
ca 10 aprikoser klippta i bitar
ett gäng hackade nötter
1 dl koncentrerad äpplejuice

Blanda allt, krama ihop det ordentligt och tryck ut i en smal form och sedan 200 grader i ugnen i en halvtimme.


Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, det beror på om man som jag - inte alls kan sticka- eller om man är värsta stickproffset! :P



Läskigt med människan som skrek..kan ju vara vad som helst!

2011-01-19 @ 21:09:03
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: Hannis

Otäckt med skriket!

Bra att ni ringde polisen.



Det där lät gott, ska nog prova det tror jag=))



Kram Hannis

2011-01-20 @ 09:04:14
URL: http://www.hannishem.blogspot.com
Postat av: Jill

Nämen uffa då. Hoppas verkligen det gick bra.



Det müslibarsreceptet ska jag notera ner. Låter väldigt gått, och bra energi.



Hoppas du har en riktigt fin dag!

2011-01-20 @ 12:48:11
URL: http://fyrarrumochkok.blogspot.com
Postat av: Jill

Okej...jag kan uppenbarligen inte skriva. Menade ju att det "låter väldigt gott". :-)

2011-01-20 @ 12:49:10
URL: http://fyrarrumochkok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0