Kärlek

Vad passande att det är mattor som är veckans tisdagstema på Fabriken. Det är liksom lite av temat här hemma just nu också. 

För ett tag sen nämnde jag att jag ville ha en ny matta till soffdelen. Det röstades starkt ned med motivationen att man inte kan köpa matta efter humör. Och jag nämnde det nån gång till i förbifarten, men nej

Sen fick jag ett ryck och beställde en matta i förra veckan, som jag tänkte att vi ska ha i vårt extrarum vid skrivbordet. Och den infon hade jag först tänkt hålla inne med, men så sa jag det till mannen iallafall. Och i samma sekund som jag sa det, kom jag på att mattan vi har vid soffan nu kanske passar bättre vid matsalsbordet och att mattan jag beställt skulle kunna funka vid soffan...Trots detta starka argument för att ta bort mattan från soffan, möttes jag fortfarande av motstånd.  

I söndags var jag på långbrunch med en vän, och när jag kom hem fick jag nästan vända och gå ut för att komma in på nytt och se om jag kommit rätt. Mannen har på eget bevåg flyttat mattan från soffan och lagt den under matsalsbordet. Är det det som kallas kärlek...?!:)

(Jag skyller bildkvaliteten helt och hållet på detta eviga mörker, och sladden utmed väggen är helt och hållet datorns fel som ställde sig utanför bilden alldeles själv)


Nu ska jag dricka upp min jordgubb- och bananmilkshake och kolla om Hanna Hellqvists program på tv är nåt att ha. Jag gillar henne i Morgonpasset i P3, så hoppas hon gör sig bra i tv också. 
Kram Therese

Kommentarer
Postat av: LissenTo

Jättefin matsalshörna och jag tycker stolarnas klädsel är superfina och mattan ser mjuk och go under.



Gulligt av din man att byta plats på mattorna!



Må så gott. Kram Lissen

2011-01-18 @ 23:14:42
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lotten

Mm det MÅSTE vara kärlek om han gör något sådant för dig;-) Vilket härlig matta det var oxå...

2011-01-19 @ 08:46:17
URL: http://ornnastet.blogspot.com
Postat av: ia

Åååååå, vilken snygg matta!!! Precis en sån skulle jag vilja ha!

Vi har nästan inga mattor här eftersom jag gillar trägolven men det saknas liksom något i vårt enorma vardagsrum!! Den blev väldigt snygg under matbordet! Här skulle vi dock inte lyckas med det eftersom sonen fortsätter att tappa mat på golvet (helt fantastiskt, pasta kan HOPPA av en gaffel!! fniss)



Ha en härlig onsdag, vännen!

Kram ia

2011-01-19 @ 09:03:44
URL: http://ias-new-corner.blogspot.com
Postat av: isa

härligt att se hur era mattor ser ut. Mattor är så viktiga men acc en så svår detalj att bli nöjd med tycker jag. jag byter så ofta men det slutar alltid med samam vita rya.. Hummmm..

Dina stolar är så fina!!! Avgudar det randiga tyget som får dem att sticka ut sånt väcker min uppmärsamhet. super..



(tack för din komentar om mitt matt inlägg)

2011-01-20 @ 13:19:20
URL: http://rustaupp.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilket underbart hem ni har, här stannar jag nog en stund ;-).

2011-01-27 @ 13:31:27
URL: http://passionforpoison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0