Porslinsförvaring

Vi har ett ganska stort kök, men ändå tycks skåpen aldrig räcka till. Jag har precis rensat ur en massa, och nu undrar jag var allt det fick plats innan eftersom det fortfarande är lika trångt?

Tanken på ett fint linnéskåp har vuxit fram där vi skulle kunna ha den fina servisen och alla olika dryckesglas. Men vi har alltid sagt att "det får bli sen" för nu har vi inte plats. Ända till nu, den naturliga platsen har dykt upp och nu kan jakten på det perfekta skåpet börja.

Helst ska det shoppas på loppis, och helst ska det målas vitt. Har sett att både Ikea och Mio har fina, men det skulle inte kännas hundra med ett sprillans nytt. Jag har sagt det förr, och vad kom jag hem med då? Jo, ett plåtskåp från Ikea. Så allt kan hända om man säger så.

Denna bilden hittade jag på Alvhem Mäkleri, som alltid har så fantastiska bilder på sina lägenheter.

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej där! Tack för din söta kommentar:) Jo..det är klart att jag vill vara hemma jämt!! Idag har jag varit det då jag är krasslig men man vill ju kunna fixa och dona och inte bara ligga på soffan..;)



Hoppas du hittar ett skåp! Jag letar efter ett gammalt linneskåp till sovrummet, till alla lakan och handdukar..jag har ju tur att ha ett "serveringsrum" nu med en massa skåpsförvaring för porslinet.



Älskar Alvhem förresten, bästa inspirationen!



Stor kram till dig!

2011-01-13 @ 16:17:07
URL: http://frokenpiff.blogspot.com
Postat av: Jenny

Alvhem har verkligen inspirerande och fina bilder. Söker ett vitt skåp också som sagt, men visst hade jag helst fyndat ett på loppis som man kan måla själv. Fast just nu ryms det ingen skåp i min bostad så får vänta till vi har något större. Fin kväll!

2011-01-13 @ 17:03:07
URL: http://lillstinta.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har samma problem fast i garderoberna i hallen. Förstår inte hur det alltid kan bli så fullt..

Vill också ha ett fint loppis-fyndat skåp. Eller egentligen flera - ett för kläder och ett för porslin och fina kökssaker!

2011-01-13 @ 20:36:03
URL: http://landinskan.blogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Alvhem är en ständig källa till inspiration! Vitringskåp känns så hemtrevlig och snyggt! Hoppas att ni hittar vad ni söker. Bra second-hand på Saronkyrkan, Ebbe och Haldis eller Myrorna annars...

2011-01-13 @ 20:41:43
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Frida

Hejsan!



Vilken härlig blogg du har! Hoppas att du hittar det perfekta skåpet...anar att det kommer dyka upp ett så snart det blir loppistider, vår och sommar!

Tack för tipset om skorna hihihihi



Mvh Frida

2011-01-13 @ 20:43:24
URL: http://www.vittochglasklart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0