Tre gånger mat

Hamnade framför nyhetsmorgon där de visar bilder från kock-VM. Känner att det är min grej, så idag kommer jag att laga tre-rätters. Som en start liksom, så kan det vara jag som står där nästa år;)

Även om middagen idag endast är för två personer, så är jag sugen på en riktig dukning. Ska åka på loppis och leta fina skålar och dukar, hoppas att hitta något fint. Samlar på glasburkar kanske är att ta i, men om jag hittar någon jag tycker om brukar jag slå till. Dessa burkarna från Orrefors hittade jag för något år sedan och har sedan dess haft en given plats på köksbänken. Numera tillsammans med livsstilsboken Råsmart, en bok med massa enkla tips på hur man blir piggare och även en hel del recept på bra och "ren" mat.

Ha en riktigt god lördag alla underbara.

Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Fröken Prickig

Är det den där boken skriven av en dansk familj? som var lite fanatisk? Är den bra tycker du? Jag gillar kokböcker, det är kul att läsa dem!

2011-01-29 @ 14:00:51
URL: http://frokenprickig.blogg.se/
Postat av: Lotten

Mm laga mat till festiligare tillfällen är ju bara såå härligt! Jag älskar det så jag kanske konkurrerar med dig om den där platsen nästa år ;-)



Sådana burkar såg jag på en loppis för ett tag sedan... de hade en hel mangelkorg full! Jag kommer bara inte på vilken loppis det var nu....



Ha en skön lördagkväll med gourmetmiddag och allt!

2011-01-29 @ 15:09:43
URL: http://ornnastet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0