Varmt om hjärtat

Veckans tema på Fabriken är en kär pryl. Och det finns ju en hel uppsjö av kära prylar hemma, men den prylen som jag inte skulle klara mig utan måste vara symaskinen. Utan den skulle jag nog känna mig ganska halv på nåt märkligt sätt.

Denna gamlingen har jag fått av farmor som hennes mamma eller vem det var som har haft den tidigare. Om jag syr nånting så håller jag mig vanligtvist till lite modernare varianter, men eftersom de klarade sig förr med att trampa runt nålen med hjälp av fötterna så borde väl jag egentligen göra det också;)




Kram Therese

Kommentarer
Postat av: Petra

Åh, vilka barndomsminnen som väcks när jag ser den där! Vi hade en likadan hemma när jag va liten.



OCh du, klart att du ska testa att göra en egen spetslampa! Jätteenkelt och roligt! :-)

2011-05-17 @ 20:56:00
URL: http://www.popetotrora.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vilket fint minne av farmor. Härlig tavlevägg bakom också.



Jag är ganska urusel på att sy, raksöm är det bäst jag håller mej till.



Ha en fin tisdagskväll. // Kram Lissen

2011-05-17 @ 21:04:32
Postat av: Tina

Mamma har en sådan liknande, riktigt fin.

Det är så kul med saker och minnen, det skapar lycka i hemmet tycker jag.

Din klänning du köpt är superfin och kommer att bli dunderbra först dagen som gift..



Ha en bra onsdag! /kram

2011-05-18 @ 10:13:14
URL: http://www.meandmyshed.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0